sábado, 17 de octubre de 2009

Els tres porquets i el llop

6 d'octubre del 2009


Ha arribat l’hora de fer seminari. Comencem la sessió amb l’explicació de dos contes, l’Anna ens narra “Els tres porquets“amb expressivitat i fa les intervencions dels personatges diferenciats. Escoltant-la he arribat a visualitzar la història que viuen els tres porquets i el llop, em fa sentir com una nena atenta al conte que conta la mestra.

El segon conte ens l’explica la Sílvia, “La tortuga i la llebre”. Ella, en canvi, ens el llegeix d’una fotocòpia que prèviament ens ha repartit a tots el membres del grup per seguir-lo de més a prop, però no aconsegueixo endinsar-me en el conte i sentir les veus de la llebre i la tortuga. A més, també penso que hi ha algunes paraules complicades per la comprensió dels infants.

Al acabar, comentem què ens ha semblat i hi trobem algunes diferències comunes entre el grup. La Sílvia no ha aconseguit arribar a donar tanta vida a la història com l’Anna. L’Imma, la tutora del seminari, proposa a la Sílvia d’explicar el seu conte de memòria, ella accepta decidida i aconsegueix millorar i donar molta més vida a la història de la tortuga i la llebre i la seva interessant cursa, fent que ens adonem amb més èmfasis de la metàfora que ens aporta el conte: no per córrer més s’arriba més aviat!

il·lustració de Gabriela Rubio

A continuació, parlem de la pràctica de la sessió anterior, en la qual ens vàrem agrupar alguns grups del seminari a l’aula dels ordinadors per explicar-nos i orientar-nos com moure’ns entre la web de les biblioteques Blanquerna. Una eina que ens facilitarà la recerca de bibliografia en el Grau. Jo vaig anar a buscar un llibre sobre la primera infància, ja que vaig trobar part d’informació de com treballar els hàbits en una classe de 2 anys, on hi treballo actualment.

Per finalitzar la sessió, l’Imma ens facilita una guia de treball i parlem de com hem de dur a terme la part d’actualitat educativa, hem de recollir notícies sobre una tema que vam decidir el primer dia de seminari, la Grip A.

A més a més, ens informa dels Premis Catalunya Educació 2009, que se celebra el Dia Mundial del Docent, el 5 d’octubre. Aquest any, en la categoria d’institucions ha estat premiada l’Escola de Mestres de la nostra Universitat, per haver esdevingut una referència en la formació del professorat. Arrel d’això, entre el grup sorgeixen preguntes sobre el perquè del nom de la Universitat, Ramon Llull i Blanquerna i fem cinc cèntim de història literària. Recordem que Ramon Llull va ser un filòsof que gràcies a la relació de mestre-alumne ha esdevingut pedagog per alguns seguidors. Destacat personatge de l’època medieval pel seu culte i els seus escrits, relatats en llengües com el català, l’àrab i el llatí. I Blanquerna, un dels llibres que va escriure, on el protagonista s’emmirallava dels sabers i els descobriments de la vida.

No hay comentarios:

Publicar un comentario