miércoles, 28 de octubre de 2009

Viatge a la infantesa

27 d’octubre del 2009

Dos contes més, aquest cop l’Hèlia i la Aina coincideixen i expliquen el mateix, "En Patufet". És interessant, per què podrem veure el mateix conte interpretat per diferents persones.

Penso, que segons el narrador, el conte pot desprendre una essència o un altre. En aquest cas, les dues ens el conten molt bé, una d’elles expressava un tarannà més animat, en canvi l’altre tenia un to que transmetia més serenitat, calma. Per tant, les dues donaven un caire dolç en la història d’en Patufet.


Per explicar correctament un conte infantil, sobretot, hem de tenir en compte:

  • Fer servir paraules del registre infantil.
  • Utilitzar expressions orals atractives i de sorpresa, com: “vatua l’olla!”, “guaita!”, “caram!”.
  • Acompanyar la història amb diferents sons.
  • Animar a cantar tots plegats.

A continuació, esmentem anècdotes i records, ja siguin bons, dolents, significatius, divertits... que acumulem dins la nostra memòria, fent referència als mestres que han passat pel nostre camí acadèmic, previ a la Facultat.


La Persistència de la Memòria. 1931
Salvador Dalí.


M’ha agradat molt viatjar entre els meus records durant tot un seguit d’etapes d’aprenentatges, d’experiència, de descoberta, de coneixement, de desenvolupament, d’evolució, de maduresa... resumint, tot el que envolta a l’educació. La que he adquirit, des de la meva infantesa fins la secundària o el batxillerat, i de quina manera els meus mestres han estimat més que la rebi.


Com Eren Els Meus Mestres


Tot aquest recorregut d’experiències, referent als aprenentatge del meu camí, m’ha servit per reflexionar com vull afavorir l’educació per exercir com a futura mestra.

No hay comentarios:

Publicar un comentario